Inainte de a fi lansat, in luna septembrie 2021, noul Audi RS 3 este supus unor teste finale in Nürburgring. Este pentru prima data cand vedem versiunea cu patru usi a noului RS 3, alaturi de varianta Sportback a urmatorului superhatch al marcii.
Anul trecut, intr-un interviu exclusiv cu Auto Express din Marea Britanie, seful de vanzari si marketing al Audi Sport, Rolf Michl, a numit noul Audi RS 3 „una dintre povestile de succes ale marcii”. El a atribuit popularitatea masinii trenului sau de propulsie cu cinci cilindri, sugerand ca Audi nu va cauta sa reduca dimensiunile cu acest model Mk3.
Michl a spus: „Cred ca Audi RS 3 este una dintre cele mai emotionante masini Audi Sport si este o parte importanta a ADN-ului marcii, revenind chiar la originalul quattro. Puteti fi siguri ca pentru fiecare model RS viitor vom promova intotdeauna aspectele si caracteristicile bune”. Cu toate acestea, Michl a refuzat sa dezvaluie orice detalii specifice cu privire la specificatiile RS 3, declarand doar ca vor trece „cateva luni” pana la debutul noii masini.
Noul RS 3 a fost spionat de mai multe ori in mainile inginerilor de la Nurburgring, indicand faptul ca noul super hatch de 400 CP + se afla in etapele finale de evaluare. Iata tot ce stim pana acum.
Audi RS 3: design ai platforma
Unele dintre cele mai complicate caracteristici de design ale masinii – cum ar fi bara de protectie fata ventilata si difuzorul spate agresiv – raman mascate, dar, ceea ce este clar este ca, la fel ca toate modelele Audis marca RS, noul RS 3 va avea un kit de caroserie care il diferentiaza de fratii sai A3 cu putere mai mica, indiferent daca este sub forma de hatchback sau berlina.
In partea din fata, Audi a montat o bara de protectie mai indrazneata, cu prize mai largi, care, impreuna cu o pereche de guri de aerisire suplimentare pe marginea din spate a arcurilor rotilor din fata, ar trebui sa ajute la expulzarea aerului cald din compartimentul motorului.
Pragurile laterale ale masinii sunt, de asemenea, mai adanci decat A3-urile obisnuite – si, in partea din spate a trapei, exista o aripa mai mare si un difuzor nou.
Remodelarea va continua in interior, cu scaune sport puternic consolidate, un volan sport, pedale din aluminiu si o gama de afisaje specifice RS pentru sistemul de infotainment de 10,1 inci al masini.
La fel ca cea de-a opta generatie Golf, noul Audi RS 3 se va baza pe cea mai recenta versiune a suporturilor MQB ale grupului Volkswagen, desi cu o serie de imbunatatiri de performanta. Testele curente ale catarelor sport au imbunatatit sasiul, cum ar fi suspensia coborata si discurile de frana gsurite cu etriere mai mari – toate acestea ar trebui sa isi gasească drumul spre modelul de productie.
Audi nu a confirmat inca data de vanzare a noii masini, insa specialistii se asteapta sa intre pe piata europeana incepand cu luna noiembrie 2021. Nu se cunoaste momentan nici pretul de achizitie.