Mercedes-AMG a lansat noile EQE 43 4Matic si EQE 53 4Matic+ inainte de lansarea oficiala programata la sfarsitul acestui an.
Noul duo sedan cu tractiune integrala se alatura modelului mai amre si mai puternic Mercedes-AMG EQS 53 intr-o gama extinsa de modelele bazate pe paltforma dedicata pentru masini electrice EVA a producatorului german de automobile.
Pornind de la Mercedes-Benz EQE 350 cu tractiune spate, prezentat la Salonul Auto de la Munchen de anul trecut, EQE 43 adopta un al doilea motor electric pe puntea fata. Similar cu cea folosita de EQS 450, unitatea sincrona creste puterea noului motor cu patru usi cu 181 CP si 243 lb ft pana la 469 CP si 643 lb ft.
EQE 53 creste si mai mult avantajul cu motoare electrice specifice AMG. Acesta dezvolta un cuplu combinat de 617 CP si 701 lb ft ca standard, sau un cuplu si mai puternic de 677 CP si 738 lb ft cu un pachet AMG Dynamic Plus optional.
Actionarea este transmisa printr-o cutie de viteze cu o singura viteza pe fiecare motor catre toate cele patru roti, oferind atat EQE 43 cat si EQE 53 o contributie complet variabila de putere.
Ambele modele au patru moduri de condus: Slippery, Comfort, Sport si Sport Plus. EQE 53 ofera un mod Race Start suplimentar in combinatie cu pachetul AMG Dynamic Plus.
Mercedes-AMG stabileste timpii de 0-62 mph la 4,2 secunde pentru EQE 43 si 3,5 secunde pentru EQE 53 obisnuit. Cu cei 60 CP suplimentari si 37 lb aduse de pachetul AMG Dynamic Plus, EQE 53 reduce acest lucru la 3,3 secunde. .
Viteza maxima a lui EQE 43, la fel ca cea a lui EQE3 50, este limitata artificial la 131 mph. Aceasta este crescuta la 137 mph pentru EQE 53 standard si 149 mph pentru EQE 53 cu pachetul AMG Dynamic Plus. Prin comparatie, Taycan Turbo are un timp oficial de 0-62 mph de 3,2 secunde si o viteza maxima de 162 mph.
Pe langa cresterea performantei motoarelor electrice, AMG a oferit noilor sale modele bazate pe EQE suspensii pneumatice imbunatatite, care prezinta un nou suport pentru puntea spate cu rulmenti mai rigidi si un joc mai mic decat cel utilizat de EQE 350.
EQE 43 si EQE 53 sunt, de asemenea, cu 5 mm mai jos decat EQE 350. Pentru o eficienta aerodinamica sporita, suspensia mai coboara cu 15 mm in ambele moduri Sport si Sport Plus si, la 75 mph, in modul Confort.