Foarte multi proprietari romani se confrunta cu falsificarea kilometrajului pentru masinile pe care le achizitioneaza second hand, aduse din Gemania.
In urma testelor efectuate, masinil noi permit in continuare falsificarea kilometrajului. Mai mult decat atat, organizatia germana ADAC, sustine ca exista chiar mijloace legale de a manipula kilometrajul unei masini.
Demonstratia modificarii kilometrajului poate fi realizata in aproape orice service auto, insa este o operatiune extrem de dificil de identificat.
Anual, mii de masini sunt supuse interventiei de modificare a kilometrajului, in service-uri din Germania. Iar majoritatea masinilor iau mai apoi drumul spre Romania si alte tari europene.
Din fericire, pentru masinile noi exista astazi istoric ce poate fi verificat, daca service-ul periodic s-a realizat doar in service-uri autorizate, In acest sens, istoricul ar trebui sa demonstreze kilometrii reali ai masinii.
Aceasta practica este tot mai des intalnita, inclusiv pe piata din Romania pentru masinile second hand, deoarece prin kilometri mai putini ii creste valoarea masinii.
– Cea mai simpla si la indemnana metoda este vizualizarea si analizarea masinii, a caroseriei si a interiorului. O masina care este uzata, este evident ca trebuie sa aiba multi kilometri parcursi. Analizeaza cu atentie volanul, schimbatorul de viteze, tapiteria de pe scaunul soferului. O uzura semnificativa indica un kilometraj mare.
– Verifica cartea tehnica si istoricul acesteia, astfel incat sa corespunda cu kilometri afisati acum in bord. Absenta cartii tehnice ridica un semn de intrebare.
– Efectueaza un test computerizat la reprezentanta marcii. Acesta poate indica numarul de kilometri reali.
– O metoda gratuita este sa apelezi la serviciul pus la dispozitie de RAR, in cazul in care masina este achizitionata din Romania, pentru a verifica istoricul masinii.
In sfarsit, exista si alte site-uri de specialitate care permit verificarea istoricului masinii si dosarul complet de interventii de intretinere.