Porsche vrea sa dezvolte o benzina la fel de putin nociva ca o masina electrica
Porsche vrea sa dezvolte o benzina la fel de putin nociva ca o masina electrica

Porsche vrea sa dezvolte o benzina la fel de putin nociva ca o masina electrica

21 mai 2021
0 Comments

In timp ce lumea e in convulsii despre cate masini vor trebui electrificate pana in 2030, data la care unele tari europene au impus deja aceasta masura, de a electrifica masinile noi, unele companii lucreaza pentru a crea „o benzina mai curata”. Porsche-ul este una dintre companiile care atrage o foarte mare atentie asupra sa din acest punct de vedere.

Poate parea absurd sa urmaresti un nou tip de combustibil pe care sa-l arzi in era electrificarii, dar Porsche se uita la modul in care arderea poate fi facuta la fel de curata ca intregul proces de transport al masinilor electrice, inclusiv generarea uneori murdara a acestei energii.

eFuel isi propune sa realizeze o reducere de 85% a dioxidului de carbon, despre care Porsche spune ca este vorba de reducerea medie realizata cu masinile electrice, desi acest numar variaza in functie de locul in care locuiesti si de modul in care este generata energia electrica.

Cheia este o intelegere a emisiilor legate de asa numitele vehicule electrice cu emisii zero.

Pentru simplificare excesiva, procesul eFuel foloseste energie regenerabila pentru a sparge hidrogenul din apa si apoi a muta hidrogenul intr-un proces care are ca rezultat benzina sintetica. Nu este o idee noua: asa-numitul proces Fischer-Tropsch dateaza de la inceputul anilor 1920 si se spune ca a reprezentat 9% din consumul de combustibil militar al Germaniei in cel de-al doilea razboi mondial si 25% din consumul de combustibil pentru vehiculele civile in aceeasi perioada .

Porsche si partenerul Exxon lucreaza cu Siemens Energy pentru a incepe productia de eFuel adiacent unei ferme eoliene la varful Chile in 2022. Primul lot se va ridica la aproximativ 34.000 de galoane, crescand pana la 145 de milioane de galoane fabricate in 2026.

Deci, pentru cine este eFuel?

Chiar si Porsche va va spune ca electrificarea se situeaza mai sus decat eFuel pe agenda sa, dar ramane un produs in picioare. Masinile cu motor cu combustie vor dura zeci de ani sau chiar generatii pentru a parasi drumul, in timp ce masinile sportive si de curse traditionale pot persista in perpetua de nisa, impreuna cu cele aproximativ 5 milioane de masini de colectie de pe drum. Este greu de imaginat o companie ca Porsche care sa intoarca spatele autovehiculelor cu motor cu combustie care au construit marca si sunt o sursa de legenda pentru clienti.

Pentru a fi sigur, cel putin un studiu considera eFuel-ul ca fiind un obstacol, spunand ca nu este nici suficient de curat, nici suficient de accesibil pentru a castiga ziua cu privire la corectarea climei. Acestea fiind spuse, pare demn de jucat, intrucat inlocuirea flotei globale existente de motoare cu ardere este „elefantul” din camera de electrificare a vehiculelor.

Stirea ca Porsche lucreaza la un nou concept electric Boxster vine de la membrul consiliului de administratie Michael Steiner. Porsche a declarat spre sfarsitul anului 2020 ca orice masina sport electrica viitoare ar merge pe o platforma personalizata, inca anuntata. Aceasta platforma ar fi probabil concentrata pe greutate redusa fata de platformele actuale, precum cea care sta la baza Taycan.

Dezvoltarea acestui concept electric pare sa fie doar un posibil drum inainte pentru marca, lucrarile avansand si la combustibil sau sintetic eFuel pentru motoarele cu ardere interna. Acel eFuel ar prelungi, teoretic, durata de viata a motoarelor cu ardere interna ale companiei si a modelelor care le utilizeaza.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Orice mașină poate fi mai aproape de tine cu un leasing auto care să se muleze nevoilor dumneavoastră!
Copyright © 2021. Toate drepturile rezervate.