In categoria SUV-urilor mici premium, Mercedes GLA concureaza direct cu Volvo XC40. La compania Mercedes a durat ceva pana a lansat un SUV mic. Noua sa tehnologie sportiva, inspirata de la „fratele” sau din clasa A, pune la egalitate acest suv cu modelul Volvo XC40.
Si Volvo a avut nevoie de timp pana a lansat acest SUV premium compact. Astazi insa sunt disponibile modele precum XC90 si XC40 si in varianta hibrida, nu doar pe benzina. Totusi, modelele pe motorina sunt inca in centrul acestui sector.
Mercedes GLA
Acest model s-a maturizat intr-un SUV complet; este cu 10 centimetri mai mare decat predecesorul tau iar Mercedes sustine ca este si mai mult spatiu in interior, in ciuda faptului ca este cu 1.5 centimetri mai scurt.
Aceasta transformare a fost posibila datorita platformei MFA2 a masinii, a doua generatie a arhitecturii modulare cu tractiune fata a Mercedes-ului. Totusi, aici GLA foloseste sistemul de tractiune integrala 4MATIC al Mercedes-ului, care prezinta un nou ambreiaj actionat electric.
Exista mai multe asemanari cand vine vorba de putere si cuplu. GLA foloseste un motor diesel de 2,0 litri cu patru cilindri, care produce 187 CP si cuplu de 400 Nm – la fel ca Volvo.
In timp ce GLA a evoluat incredibil din punct de vedere mecanic, exista un „focar digital” similar nou descoperit in interior. Foarte multa tehnologie este preluata de la hayonul clasei A, iar in AMG Line Premium Plus veti obtine doua afisaje de 10,25 inci cu navigare prin satelit in realitate augmentata. Tehnologia Volvo este buna, dar la mercedes se simte de parca ar fi o generatie mai noua.
Ambele masini ofera un nivel acceptabil de calitate. Designul Mercedes-ului este mai curat si mai simplu decat modelul Volvo, dar ambele isi integreaza tehnologia frumos, iar materialele plastice care acopera bordul sunt bune. Finisajele metalice reale ajuta la senzatia premium.
Volvo XC40
XC40 a zguduit aceasta clasa cand a iesit la vanzare la sfarsitul anului 2017, dar dupa cativa ani au aparut rivali mai noi. Deci, este inca un concurent impotriva unor masini precum noul Mercedes GLA?
Din punct de vedere mecanic, Volvo foloseste o abordare similara cu Mercedes si multi dintre rivalii sai, iar XC40 se bazeaza pe arhitectura modulara compacta CMA a firmei.
Dupa cum am mentionat deja, motorul D4 de 2.0 litri al Volvo produce cifre identice cu Mercedes, la 187 CP si cuplu de 400 Nm. Cu toate acestea, in timp ce ambele masini au tractiune integrala, XC40 isi alimenteaza rotile printr-un convertor automat de cuplu cu opt trepte. GLA ofera acelasi numar de rapoarte, dar este o unitate cu dublu ambreiaj.
Exista un plug-in hibrid XC40, ca si in cazul GLA, dar arhitectura CMA accepta si electrificarea completa. Cu toate acestea, in ciuda efortului Volvo catre electrizarea tuturor masinilor sale, niciunul dintre dieselurile din gama XC40 nu ofera in prezent o tehnologie hibrida usoara, deci este un teren egal cu Mercedes.
In ceea ce priveste efortul de condus, Volvo nu se aseaza niciodata asa cum face GLA. Se simte mai aglomerat de mai multe ori, ca si cum ar exista mai multe vibratii mici care trec prin cabina pe care suspensia nu le filtreaza. Tinde sa sara si mai agresiv peste denivelari mai mari, dar miscarea de la denivelarile in oras este controlata relativ bine. XC40 este departe de a fi incomod, dar pur si simplu nu se simte la fel de rafinat ca Mercedes.
In concluzie, XC40 arata in continuare elegant, are inca o valoare din punct de vedere financiar, dar ii lipseste rafinamentul, confortul si practicitatea GLA – atribute cheie in aceasta clasa – in timp ce tehnologia sa nu este la fel de avansata. Nici costurile sale de functionare nu sunt suficiente pentru a afirma un avantaj aici. Cu toate acestea, Volvo este inca un SUV compact premium excelent, dar GLA este masina mai competenta, chiar daca este si mai scumpa.