Modelul inspirat de emblematicul Renault 4 va debuta dupa 2024, impartind aceeasi platforma cu Renault 5 si Alpine E.
Renault a confirmat intr-o conferinta de la Paris ca va lansa un mic vehicul electric inspirat de iconicul Renault 4. EV se asteapta sa fie lansat in 2025, cu numele de lucru Renault 4ever.
Renault 5, care va aparea la inceputul anului 2024, va genera cel putin doua instrumente derivate, 4ever si o masina mica orientata spre performanta pentru marca Alpine, a declarat de Luca de Meo (CEO-ul companiei) la prezentarea strategiei EV „ElectroPop” a Grupului Renault.
Cele trei masini vor fi construite pe o platforma noua, dar nu cu totul noua, exclusiv electrica, numita CMF-BEV. Arhitectura are o noua sectiune centrala pentru a gazdui un acumulator descarcat, dar 50 la suta din componentele sale provin de la platforma existenta Renault-Nissan CMF-B, a declarat seful inginerilor Renault Gilles Le Borgne.
Le Borgne a declarat ca platforma CMF-BEV ar fi esentiala pentru reducerea costurilor generale ale EV cu 33% fata de actuala masina mica Zoe, care se afla in gama Renault din 2012.
„Vom profita la maximum de platforma noastra pentru vehicule electrice mici”, a spus el despre CMF-BEV, adaugand ca vehiculul de inspiratie Renault 4 a fost numit „4ever intern pentru a evidentia intentia noastra de a-l face un clasic instant”.
Viitorul Renault
Pana in 2030, 90 la suta din vehiculele marca Renault vandute in Europa vor fi vehicule electrice, a spus De Meo, cu restul de masini hibride. In ceea ce priveste restul grupului, Alpine va fi o marca exclusiv EV, iar marca bugetara Dacia va fi cu 10% EV pana in 2030, cu un procent mare de hibrizi. Electrificarea pentru marca rusa Renault, Lada, va depinde de reglementarile rusesti, a spus de Meo.
Grupul intentioneaza sa investeasca 10 miliarde de euro in urmatorii cinci ani in electrificare, iar partenerul de alianta Nissan se asteapta, de asemenea, sa cheltuiasca cel putin suma respectiva. Cei doi producatori auto vor impartasi platformele CMF-BEV si CMF-EV, cu o productie totala a aliantei EV, care se asteapta sa fie de cel putin 1 milion pana in 2025, repartizata aproximativ uniform intre ele, a declarat CEO-ul companiei.
CEO-ul a refuzat sa ofere mai multe detalii cu privire la Renault 4ever, dar Renault 4 original era un hatchback de mare anvergura, care astazi va fi numit crossover. Peste opt milioane au fost vandute la nivel global in timpul unei productii de 33 de ani care a inceput in 1961. O noua versiune ar putea completa succesul SUV mic Renault Captur, care are versiuni full-hybrid si plug-in hybrid, dar nu o optiune complet electrica.
Cele trei modele vor fi construite la centrul de productie EV planificat al Renault din nordul Frantei, probabil la fabrica de asamblare din Douai.
Primul model alpin complet electric va aparea in 2024, a spus De Meo. Marca planifica trei noi modele EV pentru a inlocui actualul A110, care este disponibil doar cu un motor pe benzina ne-hibrid. Unul va fi un model de masina sport, potential dezvoltat impreuna cu Lotus, iar al treilea este de asteptat sa fie un crossover sau SUV de inalta performanta.