Fiecare nou model Peugeot lansat in Europa pana in 2030 va fi doar electric, spune CEO Linda Jackson, in timp ce marca Stellantis se pregateste pentru tranzitia de la motoarele cu ardere interna.
Vor exista in continuare modele bazate pe combustie interna in gama Peugeot pentru cumparatorii internationali, a adaugat Jackson.
„Pe masura ce trecem la noile platforme [Stellantis], STLA Small, Medium, Large pana in 2030 in Europa, toate modelele noastre vor fi electrice”, a declarat Jackson pentru Automotive News Europe. „Dar tot trebuie sa ma asigur ca pastrez ofertele de ardere interna pentru clientii mei internationali”.
Fiecare nou model Peugeot lansat in Europa pana in 2030 va fi doar electric, spune CEO Linda Jackson, in timp ce marca Stellantis se pregateste pentru tranzitia de la motoarele cu ardere interna.
Vor exista in continuare modele bazate pe combustie interna in gama Peugeot pentru cumparatorii internationali, a adaugat Jackson.
„Pe masura ce trecem la noile platforme [Stellantis], STLA Small, Medium, Large pana in 2030 in Europa, toate modelele noastre vor fi electrice”, a declarat Jackson pentru Automotive News Europe. „Dar tot trebuie sa ma asigur ca pastrez ofertele de ardere interna pentru clientii mei internationali”.
Gama actuala a Peugeot este electrificata in proportie de 70%, adica fie complet electric, fie hibrid plug-in. Acestea includ cele mai populare modele ale sale, SUV-ul mic din 2008 si masina mica 208 (optiune electrica) si SUV-ul compact 3008 si masina compacta 308 (hibrid plug-in, cu un 308 complet electric disponibil in 2023), precum si toate modelele comerciale. si dube de pasageri (optiune electrica). Doar masina 108 care urmeaza sa fie scoasa de pe piata in curand si SUV-ul mediu 5008 nu sunt electrificate.
Pana in 2024, intreaga linie va fi electrificata, a spus Jackson. Urmatoarea lansare majora programata este urmatoarea generatie 3008, care va fi construita in forma complet electrica la fabrica Stellantis din Sochaux, estul Frantei. Peugeot nu a dezvaluit detalii despre alte optiuni de propulsie.
Ea a spus ca aproximativ 20% din 208 vanzari au fost complet electrice, o cifra mai mare decat previziunile initiale de 10 pana la 15%. Vanzarile pentru e-2008 sunt usor mai mici, ceea ce reflecta faptul ca este vehiculul principal pentru multi cumparatori, a adaugat ea.
„E-2008 este putin mai putin decat e-208, deoarece tinde sa fie prima masina, asa ca clientii cauta adesea sa poata calatori pe distante lungi”, a spus Jackson. „Incearca sa decida daca o masina electrica este potrivita pentru ei”.