Ford Focus este acum singura masina pentru pasageri pe varianta diesel, toate celelalte variante sunt pe benzina, inclusiv cross-overul Ford Kuga.
Ford a renuntat la optiunile de motoare diesel pentru SUV-ul de dimensiuni medii Kuga, sustinand ca cererea s-a mutat catre motoare pe benzina si hibride. Kuga este al doilea model Ford care si-a „pierdut” motorul diesel in ultimii ani, dupa ce Fiesta diesel a fost abandonata in 2020.
Anterior a fost disponibil cu posibilitatea de a alege dintre motoare diesel Ecoblue de 1,5 sau 2,0 litri, producand pana la 187 CP. Kuga ofera acum optiuni complet hibride si plug-in alaturi de motorul Ford Ecoboost pe benzina de 1,5 litri.
„Pe benzina, hibrid complet si benzina plug-in sunt viitorul si ceea ce se cere”, a declarat un purtator de cuvant Ford pentru o publicatie internationala. „Aceasta miscare simplifica gama de trenuri motopropulsoare Kuga pentru a ajuta clientii sa inteleaga si sa navigheze in cresterea optiunilor de motoare electrificate”.
Doar 10% din vanzarile Kuga au fost diesel, in timp ce optiunile hibride si pe benzina sunt alegeri din ce in ce mai populare.
Schimbarea inseamna ca singura masina de pasageri Ford care pastreaza un motor diesel este Focus, in timp ce Fiesta, Ecosport, Puma, Kuga, Mondeo, S-Max si Galaxy folosesc motoare pe benzina sau hibride.
Alti producatori au eliminat si optiunile diesel de la vanzare. Seat a retras variantele diesel ale Ibiza si Arona in 2020, iar Volvo a retras modelele diesel XC40 si S90.
Inregistrarile hibride plug-in (PHEV) au crescut la 39,7% de la an la an, in timp ce modelele electrice cu baterie (BEV) au inregistrat o crestere de 110%.