Producatorii germani de automobile ar putea creste preturile masinilor noi, deoarece cererea de vehicule noi depaseste oferta care se confrunta inca cu o penurie de semiconductori.
Producatorii germani de automobile ar putea creste preturile masinilor, deoarece cererea de vehicule noi depaseste oferta care inca se confrunta cu o penurie de semiconductori.
Acest lucru este potrivit institutului de economie Ifo din München, care intocmeste cel mai urmarit sondaj de afaceri din tara. Se spune ca situatia din industria auto s-a imbunatatit la inceputul anului, desi conditiile pentru furnizori s-au inrautatit.
„Un posibil motiv pentru acest lucru este ca producatorii de automobile au reusit sa atraga clientii la bord cu cresterile de pret, in timp ce furnizorii nu au facut-o”, a declarat Oliver Falck, directorul Centrului Ifo pentru Organizare Industriala si Noi Tehnologii.
Dovezile ca producatorii de automobile sunt capabili sa taxeze mai mult clientii ar putea indica mai multe presiuni inflationiste in cea mai mare economie a Europei. Cresterea anuala a preturilor a atins 6 la suta la sfarsitul anului trecut si a scazut mult mai putin decat se astepta in ultimele saptamani.
Economia Germaniei condusa de productie si-a revenit mai lenta decat cea similara in urma pandemiei, pe fondul unei restrangeri globale a ofertei care a lasat aproape o cincime din angajatii din sectorul auto concediati in decembrie.
Inmatricularile de masini noi au scazut cu 10% in Germania anul trecut, la 2,6 milioane de vehicule, o scadere declansata in mare parte de deficitul global de cipuri semiconductoare.
Deoarece numarul de masini produse ramane scazut si cererea este mare, producatorii auto pot cere preturi mai mari, a spus Falck.
„Piata pentru masini noi a fost curatata”, a spus el. „Asadar, dealerii isi pot vinde stocurile clientilor fara a oferi reduceri”.