Au existat Volvo rapide pana acum, dar performanta bruta a fost rareori o prioritate pentru aceasta marca suedeza extrem de rationala. Cu toate acestea, C40 este un crossover EV foarte bine dotat, care este rapid prin orice masura obiectiva. Cu 402 CP si un timp pretins de 0-60 mph de 4,7 secunde, nu este destul de rapid la Tesla, dar inseamna ca C40 este una dintre cele mai rapide masini care au purtat vreodata o insigna Volvo.
C40 nu are nicio dificultate in a-si demonstra performanta. La fel ca XC40 Recharge si Polestar 2 cu tractiune integrala, foloseste doua motoare electrice AC sincrone identice de 201 CP, cate unul care alimenteaza fiecare axa, pentru a oferi o tractiune fara probleme.
C40 este impresionant de rapid, dar cu siguranta nu este o masina sport. Setarile de suspensie sunt moi si, desi masa de 1093 lb a acumulatorului de 78 kWh se afla sub podea, se simte totusi inalt si greu atunci cand i se cere sa schimbe directia, aplecandu-se sub sarcinile virajelor si, de asemenea, scufundandu-se la franare.
Functionarea comutabila cu o singura pedala este, de asemenea, demna de lauda, suficient de sensibila pentru a oferi opriri aproape imperceptibile.
Interior Volvo C40
C40 este primul model Volvo care va fi 100% complet electric. In interior, C40 este foarte asemanator cu XC40, cele doua masini impartind acelasi tablou de bord si comutator. Instrumentele digitale si un ecran tactil de inalta rezolutie de 9,0 inchi orientat spre portret sunt standard, masina ruland noua interfata de utilizare Volvo bazata pe Google. Acest lucru functioneaza bine atunci cand ofera navigatie sau conectivitate de divertisment, dar i s-a oferit si controlul asupra diferitelor functii dinamice ale masinii, care acum trebuie sa fie accesate prin submeniuri.
Spatiul interior este rezonabil, desi spatiul pentru cap in spate este in mod evident limitat de linia taiata a acoperisului in comparatie cu XC40 mai incapator.
Volvo este foarte mandru de ceea ce numeste „interiorul vegan” de pionierat al lui C40, un indiciu al hotararii sale de a elimina produsele de origine animala din masinile sale. Asadar, nu exista piele – nici macar pe lista de optiuni – scaunele confortabile taiate cu microfibra si piele de caprioara sintetica si panourile usilor cu un material durabil asemanator denimului.