Vanzarile de masini electrice sunt in continua ascensiune. Dupa aproape un deceniu de hype, exista unele semne ca revolutia vehiculelor electrice va avea loc pana la urma.
In prima jumatate a anului 2021 in America erau 19 modele de masini electrice pe piata, plus multe alte modele hibride si plugins. Aproape fiecare reprezentanta auto are acum un colt cu masini electrice,oservandu-se un flux de difuzare excesiv in ultima perioada.
Mai mult de decat atat, producatorii auto promit sa lanseze zeci de vehicule electrice in urmatorul deceniu, in timp de guvernele, inclusiv cele din Europa, promit sa interzica vanzarea de masini cu ardere pana in 2030. Prin urmare, electrificarea pare sa aiba loc garantat in urmatorul deceniu.
Astfel, pentru ca electrificarea sa aiba loc, lumea trebuie sa inceapa sa conduca masini electrice. Iata care sunt cele mai bine vandute masini electrice de pana acum.
Hyundai Ioniq Electric
Gama Ioniq de la Hyundai include un hibrid si un plug-in, in plus fata de EV. Noile 1022 Ioniq Electrics vandute in prima jumatate a anului 2021 reprezinta o crestere de 251% fata de prima jumatate a anului 2020. Ioniq EV are un pachet de baterii relativ mic de 38,3 kWh. Cumparatorii carora le place aspectul lui Ioniq, dar care au nevoie de mai multa autonomie, sunt norocosi: hibridul plug-in are o autonomie de 46 de kilometri si castiga 52 mpg chiar si dupa ce acumulatorul sau a fost epuizat.
Hyundai Kona Electric
Kona Electric a avut mai mult de patru ori mai multi clienti in prima jumatate decat Hyundai Ioniq. Kona are un acumulator mai mare decat Ioniq, oferind o autonomie estimata de 400 de kilometri in comparatie cu cei 179 de kilometri ale lui Ioniq. Si se bazeaza pe popularul crossover Kona, ceea ce il face mai atractiv pentru partea in crestere a publicului care cumpara.
Tesla Model S
Modelul S a fost primul ambasador principal pentru vehiculele electrice revolutionare ale Tesla si tehnologiile automate de condus, dar interesul pentru Modelul S a scazut, deoarece cumparatorii asteptau prima reproiectare majora a lui S si poate ca a scazut si mai mult cand CEO-ul Elon Musk a anuntat ca cea mai mare autonomie Modelul S ar avea 660 de kilometri per incarcare comparativ cu 800 de kilometri promisi anterior.
Porsche Taycan
Porsche construieste unele dintre masinile noastre preferate, asa ca nu am fost surprinsi de faptul ca a construit un EV exceptional. Si suntem, de asemenea, incantati ca si alti oameni par sa fie entuziasmati de prima oferta electrica a Porsche. Taycan Turbo S poate ajunge la 60 mph in 2,4 secunde si toate Taycan-urile au o infrastructura de incarcare de 800 de volti, care ar trebui sa le permita sa aspira electroni mai repede decat orice alt vehicul EV de pe drum (desi viteza de incarcare va depinde de disponibilitatea statiilor de incarcare cu arhitectura la fel de puternica ca cea a lui Taycan).
Inainte de a incepe sa cumparati un Taycan, fiti pregatiti: costurile se apropie de 200.000 dolari.
Esti pregatit sa conduci o masina electrica? Ce ai alege?