BMW cauta sa se extinda pe piata crossoverelor electrice premium cu viitorul sau SUV iX1. Va fi pus in vanzare in cursul acestui an ce urmeaza, alaturi de urmatoarea generatie de X1 pe benzina, oferind concurenta acera pentru Mercedes EQA si Volvo XC40 P8 Recharge.
BMW inca nu a confirmat specificatiile tehnice pentru iX1, dar ne asteptam ca acesta sa se bazeze pe o versiune puternic reproiectata a platformei UKL2 a actualului X1. Bazele sunt impartasite cu gama existenta MINI Hatch, ceea ce inseamna ca iX1 va avea acces la motorul electric de 181 CP al lui MINI Electric si la acumulatorul de 32,6 kWh.
Noul SUV electric BMW iX1 2022
Cu toate acestea, deoarece BMW se afla deasupra MINI in ordinea generala a grupului, ne asteptam ca iX1 sa primeasca grupul motopropulsor EV mai nou (si mai puternic) al companiei, asa cum se gaseste in SUV-ul iX3. Acest sistem are un motor electric de 282 CP si un pachet de baterii de 80 kWh, care ar trebui sa ofere o putere mai mult decat suficienta.
Cu urmatorul X1, BMW intentioneaza sa satisfaca cat mai multi cumparatori posibil, adoptand aceeasi strategie „Puterea alegerii” pe care o va folosi pentru urmatoarele Seria 3, Seria 5 si Seria 7. Inseamna ca, alaturi de EV, vor exista optiuni mild-hybrid pe benzina si diesel, precum si o varianta hibrid plug-in.
Noul BMW iX1 2022: design si interior
BMW nu a lansat inca nicio imagine oficiala cu noul iX1, dar fotografiile spion ale acestui prototip de pre-productie din stadiul tarziu ofera o buna indicatie asupra modului in care va arata masina finita.
Admisiile verticale ale barei de protectie ale lui iX3 par sa se afle, de asemenea, sub camuflajul acestui prototip, deoarece BMW incearca sa creeze o „fata” de familie pentru SUV-urile sale electrice. Masina de serie ar trebui sa aiba, de asemenea, cateva culori albastre, niste jante din aliaj eficiente aerodinamic si insigne unice pentru a-si semnala acreditarile ecologice.
Vor exista si mai putine schimbari intre interioarele X1-urilor electrice si pe benzina. La fel ca SUV-ul standard, iX1 ar trebui sa primeasca acelasi aspect interior ca si cel mai recent hatchback din Seria 1, asa ca asteptati-va la mai multe dispozitive de comutare unghiulare si orificii de ventilatie, precum si cel mai recent sistem de infotainment de 10,25 inchi si un grup de instrumente digitale de la BMW.
Decizia BMW de a-si extinde flota electrica face parte din masurile mai ample ale Grupului de reducere a amprentei sale de carbon. Pana in 2030, BMW isi propune sa reduca emisiile de CO2 din lantul de aprovizionare cu 20% fata de 2019, in timp ce pana la aceeasi data este vizata o scadere cu 80% a emisiilor din fabricile sale si din alte locatii.