Vehiculele alimentate cu baterii reprezinta 70% din vanzarile europene si 50% din vanzarile din China si SUA.
Marca Volkswagen intentioneaza sa dubleze cota pe care vehiculele electrice o vor avea in vanzarile sale la nivel european pana in 2030. Incercarea este de a forta cat mai mult trecerea spre autovehicule cu baterii.
Daca anterior obiectivul setat era de doar 35% din vanzari sa fie modelele eletrice pana in 2030, reprezentantii companiei au venit cu o noua statistica in care prezinta ca telul lor este de un procent de 70% din vanzari la nivel european pana in anul 2030, conform noii strategii „Accelerate”.
„Cu Accelerate crestem viteza pe drumul nostru catre un viitor digital”, a spus Ralf Brandstaetter, care conduce marca VW si, de asemenea, face parte din consiliul de administrație al grupului VW.
In SUA si China, marca vizeaza o cota de piata de peste 50% pentru vehiculele complet electrice pana in 2030, a spus VW, urmarind rivalii, inclusiv Tesla, intentionand sa devina liderul mondial in productia de vehicule electrice.
Viitorul Volkswagen electric
„Dintre toti producatorii importanți, Volkswagen are cele mai mari sanse de a castiga cursa. In timp ce concurentii se afla inca in mijlocul transformarii electrice, facem pasi mari spre transformarea digitala„, a spus Brandstaetter.
„In urmatorii ani, vom schimba Volkswagen ca niciodata„, a spus el, adaugand ca integrarea functiilor de date si software in masini ar deschide noi surse de venit.
Primul vehicul electric marca Volkswagen, modelul ID3 a fost deja lansat in Europa, urmand a se lansa si pe piata din SUA si China.
Alte modele ID vor include ID4 GTX cu tractiune integrala in prima jumatate, urmata de ID5 sport in a doua jumatate. ID6 X / Cross, un SUV electric cu sapte locuri pentru piata chineza, va fi lansat in toamna, a spus VW.
VW a spus ca lucreaza la urmatoarea generatie a unui set de instrumente de actionare complet electrica pentru vehicule, numit „Platforma de sisteme scalabile”. Aceasta va fi lansata in 2026 pentru prima data, in proiectul emblematic al Volkswagen, Trinity.
Proiectul Trinity dezvolta o berlina electrica emblematica a marcii VW, care va fi construita in fabrica de producatori auto din Wolfsburg, Germania.
VW a declarat ca a alocat aproximativ 16 miliarde de euro (19 miliarde de dolari) pentru investitii in viitoarele tendinte de mobilitate electronica, hibridizare si digitalizare pana in 2025.
VW Group a ramas in urma in ceea ce priveste electrificarea, pana cand a recunoscut in 2015 ca a inselat testele de emisii de motorina din SUA si a trebuit sa faca fata noilor cote chineze pentru vehiculele electrice.
Acest lucru a determinat o trecere strategica la tehnologia cu emisii zero si auto-conducere si are acum unul dintre cele mai ambitioase programe din industrie.