Criza din Ucraina ar putea cauza mari probleme industriei auto
Criza din Ucraina ar putea cauza mari probleme industriei auto

Criza din Ucraina ar putea cauza mari probleme industriei auto

25 februarie 2022
0 Comments

Sanctiunile pentru Rusia din partea Americii si Europei ar putea productia de masini din Rusia si Occident.

Pe masura ce criza din Ucraina escaladeaza si presedintele Joe Biden pune in aplicare noi sanctiuni care vizeaza economia rusa, ar putea exista daune colaterale substantiale industriei auto, inclusiv producatorilor auto si furnizorilor de piese din SUA, Europa si Asia.

Rusia este unul dintre cei mai mari furnizori din lume de mai multe metale cheie, inclusiv paladiu si nichel, utilizate in productia auto din intreaga lume. De asemenea, gazduieste o baza de productie considerabila, care include o serie de fabrici detinute de producatori straini precum Stellantis, Volkswagen si Toyota. Avand in vedere ca cel putin un sfert din piesele folosite in vehiculele de fabricatie rusa provin din strainatate – inclusiv din SUA – acele fabrici de asamblare ar putea avea dificultati in a functiona in timp ce sanctiunile sunt in vigoare, potrivit analistilor si oficialilor din industrie.

Rusia este al treilea cel mai mare furnizor din lume de nichel folosit in bateriile litiu-ion si furnizeaza 40% din paladiul folosit in convertoarele catalitice, care poate fi gasit in toate vehiculele pe gaz si diesel. Daca presedintele rus Vladamir Putin riposteaza impotriva Occidentului, intrerupand livrarile de paladiu, „producatorii de automobile ar trebui sa gaseasca provizii alternative, altfel nu ar putea construi vehicule cu motoare cu ardere interna”, a declarat Sam Abuelsamid, analist auto principal pentru Guidehouse Insights, o firma de cercetare.

Africa de Sud si Zimbabwe produc, de asemenea, cantitati substantiale de paladiu, dar chiar inainte ca trupele ruse sa treaca in doua regiuni ale Ucrainei in aceasta saptamana, pretul metalului rar a crescut rapid.

Producatorii de automobile ar trebui sa decida daca sa inghita costul suplimentar sau sa il transfere consumatorilor intr-un moment in care preturile pentru vehiculele noi ruleaza deja la niveluri record, depasind 45.000 de dolari in ianuarie.

Daca rezervele de nichel sunt limitate, acest lucru ar putea incetini productia de baterii utilizate in vehiculele electrice si ar putea da o lovitura unei initiative majore a administratiei Biden – ca vehiculele electrice sa reprezinte pana la jumatate din toate masinile noi pana in 2030.

Exista surse suplimentare de nichel – Indonezia si Filipine cele doua cele mai mari – dar cererea si preturile au crescut, iar producatorii de automobile s-ar putea confrunta cu aceleasi provocari ca si in cazul paladiului.

Producatorii rusi de automobile au si motive de ingrijorare. Ei depind de surse straine pentru 25% din piesele necesare pentru a-si mentine propriile fabrici de asamblare auto in functiune. Un producator, Gaz Group, a avertizat public ca va trebui sa opreasca productia daca vor fi adoptate sanctiuni. Gaz produce vehicule comerciale usoare si medii, autobuze si componente auto pentru pietele interne si de export.

Cativa producatori auto straini au, de asemenea, o prezenta majora in inima fostei Uniuni Sovietice si parteneriate cu companii interne ruse. Printre acestia se numara producatorul auto euro-american Stellantis, format anul trecut prin fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobile si PSA Group.

Sanctiunile „vor afecta in mod predominant producatorii auto europeni si unii asiatici”, a declarat Joe Phillippi, seful AutoTrends Consulting.

Printre producatorii europeni care opereaza in Rusia, Volkswagen a declarat intr-un comunicat: „Gradul de impact asupra activitatilor noastre de afaceri din tarile afectate este determinat in mod continuu”.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Orice mașină poate fi mai aproape de tine cu un leasing auto care să se muleze nevoilor dumneavoastră!
Copyright © 2021. Toate drepturile rezervate.