Fabrica Opel inchisa pana in 2022 din cauza lipsei de microcipuri
Fabrica Opel inchisa pana in 2022 din cauza lipsei de microcipuri

Fabrica Opel inchisa pana in 2022 din cauza lipsei de microcipuri

7 noiembrie 2021
0 Comments

O fabrica Opel din Germania este una din cele mai recente victime cauzate de lipsa microcipurilor, fiind inchisa pana in 2022. Aceasta produce pana la 130 de mii de masini pe an si are peste 2000 de angajati.

Criza globala de semiconductori a facut ravagii in industria auto in ultimele noua luni, incetinind productia si impingand producatorii sa evite modelele accesibile in favoarea vehiculelor cu profit mai mare.

Acum, criza a fortat o mare fabrica de masini germana sa-si inchida portile pana anul viitor. Opel – care anterior a fost detinuta de General Motors si a furnizat masini lui Holden – a fost fortata sa-si inchida linia de asamblare din Eisenach, care, pana luna trecuta, a construit un SUV de dimensiuni medii numit Opel Grandland.

Unitatea produce aproximativ 130.000 de masini pe benzina si hibride plug-in in fiecare an (pe baza datelor din 1990 pana in 2019) si, desi este in mare parte automatizata, in prezent are aproape 2000 de angajati.

Un purtator de cuvant al Stellantis – compania-mama cu sediul in Olanda a 14 marci, inclusiv Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Peugeot si Ram din Australia, impreuna cu Opel din Europa – a declarat ca: „fabrica a fost suspendata temporar din cauza pandemie in curs si o crizei globale de semiconductori„.

„Productia lui Opel Grandland – tot in versiune hibrida – la Eisenach este programata sa reia la inceputul anului 2022, cu conditia ca situatia lantului de aprovizionare sa o permita„.

Este planificata munca cu norma redusa pentru angajati pentru a face masura acceptabila din punct de vedere social. Desigur, respectam toate cerintele legale si suntem in stransa legatura cu autoritatile responsabile.

Lipsa continua de semiconductori a fost prima data semnalata la sfarsitul anului 2020, insa a fost cauzata in mare parte de deciziile luate in timpul declansarii pandemiei de coronavirus la inceputul acelui an.

Pe masura ce cererea de masini noi s-a a stopat initial in timpul blocajelor la nivel mondial, producatorii de semiconductori s-au readaptat pentru a servi sectoarele tehnologice si medicale – iar natura productiei de semiconductori inseamna ca companiile au intarziat sa-si schimbe productia.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Orice mașină poate fi mai aproape de tine cu un leasing auto care să se muleze nevoilor dumneavoastră!
Copyright © 2021. Toate drepturile rezervate.