Din cauza problemelor de aprovizionare de semiconductori, vanzarile la nivel mondial au scazut cu 0.7%, insa modelele electrice ating o crestere de 57.5%.
Producatorul german a inregistrat livrari record in prima jumatate a anului 2021 inainte de a suferi o scadere semnificativa de 34,2%, vanzand un total de 1.680.512 de masini pana la sfarsitul anului.
Audi a confirmat ca criza cipurilor a impiedicat productia locala in China, in timp ce impactul cauzat de reducerea TVA-ului in Europa a fost „perceptibil”.
De asemenea, Audi confirma ca are cele mai multe comenzi in asteptare din istorie, cu un volum foarte mare de comenzi primite. Compania nu a mentionat care modele au avut o restanta foarte mare la nivel mondial, insa Q4 E-Tron si A3 sunt, de departe, cele mai cautate modele.
„Cererea mare de vehicule electrice de la Audi confirma decizia noastra timpurie in favoarea sistemelor de propulsie cu emisii zero. Luam acest impuls cu noi in 2022 si continuam sistematic cu transformarea noastra. Numarul mare de comenzi primite arata, de asemenea, ca avem portofoliul potrivit” a declarat un reprezentant Audi.
In ciuda scaderii vanzarilor la nivel mondial, gama de vehicule electrice Audi a aratat un succes continuu. Aproximativ 4,8% din vanzarile totale au fost electrice, deoarece anul trecut a vandut 81.894 de vehicule electrice.
Aceasta cifra reprezinta o crestere de 57,5%, Q4 E-tron si Q4 E-tron Sportback conducand drumul in ceea ce priveste vanzarile de vehicule electrice.
T3 a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor pentru un Audi non-electric, la 19,2%. A7 a castigat 9,2%, in timp ce A5 a crescut cu 8,3%. Q5 si Q7 au aratat, de asemenea, ca optiunile SUV raman populare, ambele crescand cu 5,3%.
„Desi aprovizionarea cu semiconductori va continua sa fie tensionata in urmatoarele luni, cresterea puternica a livrarilor de modele electrice ne ofera un vant din spate pentru a ramane neclintit de foaia noastra de parcurs” a mai adaugat reprezentantul Audi.