Volvo are planuri marere de imbunatarire a bateriilor si sisteme de siguranta
Volvo are planuri marere de imbunatarire a bateriilor si sisteme de siguranta

Volvo are planuri marere de imbunatarire a bateriilor si sisteme de siguranta

2 iulie 2021
0 Comments

Volvo urmareste sa evolueze cu baterii mai bune, se pregateste sa introduca un sistem de operare marca Volvo si continua sa fie pionier in siguranta vehiculelor sale.

Volvo isi propune ca jumatate din vanzarile sale sa fie vehicule electrice pana in 2025, cu o tranzitie la o gama exclusiv de vehicule electrice pana in 2030, iar parteneriatul cu producatorul de baterii Northvolt va fi crucial pentru aceste ambitii.

De asemenea, Un nou sistem de operare intern, dezvoltat in parteneriat cu Google, va sta la baza unei interfete de infotainment revizuite concepute pentru a limita distragerea soferului.

Volvo va analiza datele de la senzorii radar si lidar ai vehiculelor in timp real, astfel incat sa poata lansa rapid actualizari over-the-air care vor spori abilitatile autonome ale masinilor sale.

In timp ce lansa Concept Recharge la sfarsitul lunii iunie, Volvo si-a folosit evenimentul Tech Moment pentru a dezvalui planuri de progrese tehnologice in urmatorii ani. Compania s-a concentrat pe cateva domenii cheie: productia de baterii, puterea de calcul, infotainment si, desigur, siguranta.

Volvo doreste ca vehiculele electrice sa cuprinda 50% din vanzarile sale pana in 2025, cu o gama completa de vehicule electrice pana in 2030 si a incetat lucrul la motoarele cu ardere interna. Volvo a incheiat un parteneriat cu producatorul suedez de baterii Northvolt, lucrand impreuna pentru a creste densitatea energiei cu pana la 50% fata de bateriile actuale si pentru a reduce timpul de incarcare la jumatate pana la mijlocul anilor 2020. Volvo si Northvolt isi propun sa produca baterii folosind doar energie regenerabila si sa recicleze cat mai mult material din bateriile vechi.

Urmatoarea generatie de vehicule electrice Volvo va include, de asemenea, incarcarea bidirectionala, astfel incat proprietarii ar putea – cel putin teoretic – sa-si alimenteze casa prin bateria masinii lor in perioadele de varf de cerere, cand electricitatea poate fi mai scumpa. Acest lucru va depinde de echipamentul de incarcare al proprietarului si de politicile de facturare ale utilitatii locale. Pe termen lung, Volvo este dedicat integrarii verticale pentru productia de vehicule electrice, sperand sa aduca in interior proiectarea, dezvoltarea si productia de baterii, motoare si software.

Reputatia Volvo se bazeaza pe dedicarea sa pentru siguranta, iar compania a subliniat modul in care sistemele de condus autonome vor ajuta la reducerea accidentelor. Senzorii lidar, precum cel de deasupra Concept Recharge, vor suplimenta camerele radar si traditionale pentru a imbunatati precizia capacitatii masinii de a vizualiza mediul inconjurator. Volvo va procesa, cu permisiunea proprietarilor, datele colectate de acesti senzori in timp real, astfel incat sa poata livra actualizari over-the-air mai rapid si sa creasca treptat nivelul de condus autonom a masinilor sale.

Volvo a declarat ca se concentreaza pe ideea condusului autonom nesupravegheat pe autostrazi, inainte de a-l extinde pe locatii geografice diferite, pe rand, pe masura ce datele din aceste zone devin disponibile.

Volvo a anuntat, de asemenea, un nou sistem de calcul de baza, pe care il va introduce pe un EV care va sosi anul viitor. Dezvoltat impreuna cu partenerul Nvidia, sistemul este alcatuit din trei computere principale, unul dedicat procesarii viziunii si inteligentei artificiale, altul pentru calcul general si un al treilea axat pe infotainment. Sistemul de baza va reduce, de asemenea, numarul de unitati de comanda electronice de la fiecare Volvo de la 100 la 50, economisind greutate si imbunatatind eficienta energetica.

Sistemul de calcul de baza va fi cuplat cu sistemul de operare intern Volvo, denumit VolvoCars.OS, dezvoltat in colaborare cu Google. Noul sistem de infotainment este axat pe siguranta, ecranul vehiculului impartind informatiile in moduri clare si simple pentru a preveni condusul distras.

Doar cele mai relevante informatii, bazate pe situatia de condus, vor aparea pe ecrane, cu functii importante in fata si centru in loc sa fie ingropate intr-un submeniu.

Cu viitoarele produse Volvo, telefonul dvs. va actiona ca o cheie, iar aplicatia Volvo Cars va fi utilizata pentru a gasi si plati pentru incarcare si pentru a activa functii de la distanta, precum preincalzirea si racirea.

Multe dintre caracteristicile previzualizate de Volvo la Tech Moment isi vor face prima aparitie pe SUV-ul pilot, care urmeaza sa fie lansat anul viitor. Se asteapta ca acesta sa fie succesorul electric al XC90, cel mai mare vehicul construit in prezent de Volvo si ar trebui sa aiba o asemanare puternica cu reincarcarea conceptului.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Orice mașină poate fi mai aproape de tine cu un leasing auto care să se muleze nevoilor dumneavoastră!
Copyright © 2021. Toate drepturile rezervate.