Noul Land Rover Defender 130 va avea cea mai mare caroserie, fiind primul SUV cu 8 locuri al brandului, cu un spatiu generos.
Imaginile brevetate, recent aparute in spatiul public, arata insa ca ampatamentul ramane neschimbat. In schimb, lungimea este mult mai mare decat Land Rover 110, cu un geam lateral mai mare care se extinde pana in spatele masinii.
Cel mai probabil Lang Rover va folosi spatiul suplimentar pentru a imbunatati spatiul la picioare pentru pasageri dar si pentru a creste capacitatea portbagajului.
Cu toate acestea, consola extinsa din spate va afecta capacitatea off-road a lui Defender, iar unghiurile sale de plecare vor fi mai mici decat variantele mai mici. In alta parte, designul este neschimbat, cu exceptia ceea ce arata a fi orificiile laterale usor reproiectate de pe aripile din fata.
Defender 130 este programat sa fie lansat in acest an, iar paparazzi auto au prins anterior masina testand pe drumurile germane intr-un camuflaj alb-negru, cu roti negre si geamuri colorate intunecate.
Avand in vedere acestea, Defender 130 va avea pana la 8 locuri disponibile, cu unul mai mult decat actualul Defender 110 cu al treilea rand optional.
Se zvoneste ca Defender 130 va fi cea mai luxoasa masina a Land Rover cross-over, ce va fi lansat doar cu echipamente de top.
Pretins ca masoara aproximativ 5,1 metri lungime, Defender 130 ar fi cu 342 mm mai lung decat 110 si cu aproximativ 227 mm mai lung decat cel mai apropiat rival al sau, Mercedes-Benz G-Class.
Sub capota prototipului se afla cea mai recenta benzina mild-hybrid de 3,0 litri cu sase cilindri in linie de la Land Rover, care ar trebui sa furnizeze aproximativ 394 CP si un sprint de 0-62 mph de aproximativ 6,0 secunde.
Pe langa benzina, va fi disponibil si motorul twin-turbo-diesel de 3,0 litri cu sase cilindri in linie de 296 CP al companiei si care ar trebui sa poata combina atat o viteza de 0-62 mph in sub sapte secunde, cat si o viteza de 30 mpg.
Va fi noul Land Rover prea mare pentru drumurile din Romania? Ramane de vazut.