Schimbarea lichidului de racire este un aspect pe care nu il putem neglija atunci cand facem intretinerea masinii. O stare optima a acestui lichid garanteaza o buna racire a motorului si ingrijirea elementelor sistemului. In plus, acest lichid este unul dintre cele pe care va sfatuim sa le verificati inainte de a trece de ITP-ul masinii.
Lichidul de racire este un amestec de o substanta chimica numita glicol si apa distilata. Glicolul functioneaza in doua moduri, permite scaderea punctului de inghet al amestecului si creste punctul de fierbere peste 100 ° C de apa. Aceasta combinatie ajuta la mentinerea stabila a temperaturii lichidului, astfel incat sa poata curge si sa se raceasca in orice conditii meteorologice.
In plus, glicolul are si alti aditivi care reduc capacitatea de oxidare si coroziune a apei din elementele metalice si din aluminiu ale motoarelor si radiatoarelor. Cu toate acestea, glicolul nu este un conductor de temperatura la fel de bun ca apa, astfel incat amestecul dintre apa si glicol nu trebuie sa depaseasca niciodata 50%. Mai degraba, se recomanda ca proportia de apa distilata sa fie ceva mai mare decat cea a glicolului.
Respectati intotdeauna perioada de inlocuire recomandata de producator. Cu toate acestea, in general, se recomanda inlocuirea lui la fiecare doi ani sau la fiecare 50.000 km.
Lichidul de racire se schimba, de obicei, intr-un service auto. In prima etapa se verifica nivelul de expansiune al compartimentului motor. Pe de alta parte, daca observati ca masina consuma mai mult agent frigorific decat de obicei, primul lucru pe care va trebui sa-l faceti este sa o completati cu mai mult agent frigorific. Urmatorul pas este sa va programati imediat la un service auto pentru a diagnostica si a repara un specialist.